From: "" <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Adrianus en Catharina Tas, een tweeling?
Date: Sat, 26 Feb 2011 09:19:24 +0100

Op 16-02-11 22:42, schreef:

> au :(

Gestruikeld over de namen van haar ouders wilde ik graag het naatje van
de kous van de geboorte van vermelde Catharina (of Katarina) weten.

Bij mijn bezoek van gisteren aan het Gemeentearchief van Rotterdam heb
ik helaas in het bevolkingsregister van Rotterdam een onwaarschijnlijke
geboortedatum van 26-04-1781 gevonden. Ze zou dus nog geen 6 maanden na
haar oudste broer Leendert geboren zijn...

Ik heb ook in het originele doopboek (op microfiches) van Hillegersberg
doorgenomen van september 1777 tot januari 1794. Ze komt daar niet in
voor, noch is bij een inschrijving van haar overige 5 broers en zussen
een aanwijzing te vinden die duid op een tweeling.

Leendert Leendertz. Tas, zoon van Leendert Tas en Neeltie Bonefaas,
getrouwd met
Aagje Jogchemsdr. Groeneweg, dochter van Jochem Groeneweg en Catrina Prins
Kinderen van Leendert en Aagje:
1 Leendert Tas, gedoopt op 15-10-1780 in Hillegersberg
2 Catharina Tas, geboren omstreeks 1784 te Hillegersberg, is overleden
op 01-05-1871 in Rotterdam, trouwde op 24-07-1808 in Sluipwijk, met Jan
Hoogenberg, gedoopt op 30-11-1783 in Sluipwijk, overleden op 11-11-1824
in Sluipwijk
3 Joachim Tas, gedoopt op 12-11-1786 in Hillegersberg
4 Adrianus Tas, gedoopt op 24-01-1790 in Hillegersberg
5 Neeltje Tas, geboren op 16-11-1792 in Hillegersberg
6 Alida Tas, geboren op 16-01-1796 in Hillegersberg

In enkele geboorte en overlijdensaktes van haar kinderen te Sluipwijk
staat haar leeftijd 1 of 2 jaar jonger dan haar man aangegeven. Haar man
Jan Hoogenberg is op 30-11-1783 te Sluipwijk gedoopt

Als ik alles op een rijtje zet vermoed ik dat ze geboren is tussen 1782
en 1785 en waarschijnlijk rond 26 april.

Groet,
Jos

--
Jos Maissan