From: moi <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Nieuwe openingstijden BHIC per januari 2012
Date: Wed, 12 Oct 2011 09:57:32 -0700 (PDT)
References: <936605f0-e91b-41fd-9ef6-f4289ab4a228@n12g2000yqh.googlegroups.com><9bbd6$4e9305e5$5f609fe8$11382@news.chello.nl><a320f$4e93ce23$541b71ad$25172@cache4.tilbu1.nb.home.nl><b8b27fb8-56ef-4191-9735-eaa30cba1d59@q13g2000vby.googlegroups.com><2f64a42d-a4af-48ef-8446-b64f3530354c@i14g2000yqg.googlegroups.com><a143$4e945870$5f609fe8$26571@news.chello.nl><6eca90e2-a937-4053-baed-f7dfbc6ab9a9@d26g2000vby.googlegroups.com><fd93639f-4226-41ce-8763-23ba491e02db@18g2000yqz.googlegroups.com><347d0$4e9536f1$541b71ad$764@cache6.tilbu1.nb.home.nl>

On 12 okt, 08:39, "Christian van der Ven" <> wrote:
> Beste Hein,
>
> Bedankt voor je uitgebreide toelichting op hetgeen we afgelopen vrijdag ook
> al bespraken.
>
> Ik ben gisteren begonnen met het formuleren van een antwoord, maar ben daar
> eerlijk gezegd na een tijdje mee gestopt. De reden is nogal eenvoudig: jouw
> bezwaren zijn dusdanig veel breder en omvangrijker dan puur de aanpassing
> van de openingstijden van het BHIC en wat dit voor jou als onderzoeker
> betekent, dat ik daar onmogelijk 'schriftelijk' op kan antwoorden, of
> [...]

Christiaan,

Je maakt je er van af met een veel te gemakkelijk antwoord. Natuurlijk
kan je daar standpunten over innemen. Daar is wel wat lef voor nodig,
maar toch. Bijvoorbeeld toegeven dat het ook anders kan, dat er
wellicht van koers veranderd moet worden, dat je nieuwe licht gezien
hebt, dat je er niet verstandig aan hebt gedaan eerst met een clubje
directe belanghebbenden te overleggen voor de beslissing werd genomen,
etc. Als je een medewerker van mij was geweest, was je dat inmiddels
wel tussen de oren gaan zitten. Maar dat is niet zo...

Ik heb geen behoefte aan privé gesprekken, aan achterkamertjes. Ik wil
wel meewerken aan een publieke discussie waar het met de
dienstverlening van BHIC en andere Brabantse archieven heen moet. Maar
dan moet wel vaststaan dat het resultaat van die discussie effect zal
hebben op de werkelijkheid

Jullie worden per slot van rekening gefinancierd met publiek geld en
hebben naast de wettelijke taak ook nog een maatschappelijke taak. Wat
mij betreft is de tijd nu voorbij dat die laatste alleen door een
archief als dan niet inclusief een bezoekersraad of een OR wordt
ingevuld. Want dat gaat toch niet helemaal goed.

Tot zolang stuur ik mensen die vragen hebben maar door aan jou.

vr.gr. Hein Vera

This thread: