From: "" <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Vrouwelijk of mannelijk? Varik 25-01-1812 geboorte
Date: Wed, 02 May 2012 08:55:51 +0200

Op 02-05-12 01:20, Richard van Schaik schreef:

> De naamgeving is denk ik vrij duidelijk naar zijn vrouw Francijn(a) met
> haar vader Jacobus de Mars. Op dit moment heb ik geslacht inderdaad ook
> maar als "unknown" ingevuld. Meest waarschijnlijk voor mij is een
> overlijdensakte op jongere leeftijd (geen bewijs maar door gebrek aan
> andere gegevens meer logische invulling in gedachte). Moet ik dan nog
> zien op te zoeken en zien hoe daar vermeld. Ben net pas met Varik
> begonnen en met omgeving (Herveld tot aan Utrecht en Amsterdam toe tot
> nu toe) gaat dit ook weer een heftige klus worden.
>
> Groet en dank ook aan Ursus voor de reactie,
> [...]

Als je wilt weten wat er werkelijk staat zul je de originele akte moeten
raadplegen en niet het dubbele exemplaar die je nu raadpleegt.
Ik heb vergelijkbare overschrijffouten eerder gevonden.
Er klopt meer niet, er staat voornaam (enkelvoud) en het kind krijgt er
twee. Verderop staat dan wel voornamen vermeld.

Ik zou echter uitgaan van een man, of het kind zou in zijn korte leven
van ca. 2 maanden een geslachtsverandering hebben ondergaan...

Groet,
Jos

--
Jos Maissan