From: "Annelies" <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Vrouwelijk of mannelijk? Varik 25-01-1812 geboorte
Date: Wed, 2 May 2012 17:47:24 +0200

"Richard van Schaik" <> schreef in bericht
> Hi,
>
> Wat houden jullie aan als de akte vermeld een kind van het vrouwelijk
> geslacht maar de gegeven voornamen zijn duidelijk voor een kind van het
> mannelijk geslacht (Francijnus Jacobus). Ik kan best begrijpen dat de
> vader Peter van Schajik er niet helemaal bij was met de gedachten daar hij
> dezelfde dag ook het overlijden van zijn vrouw mocht aangeven maar dat het
> dan ook ambtenaar en medegetuigen (beide vrouwelijk trouwens en Maria van
> de Gein trouwt hij na een paar maanden mee) dat niet opvalt vind ik toch
> wel frappant.

> [...]

Dag Richard,

Volgens onderstaande overlijdensakte, was het kind mannelijk, je zou deze
dan
even moeten nakijken.

Groeten van Annelies

Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gelders Archief Algemeen
Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 2921
Gemeente: Varik
Soort akte: overlijden
Aktenummer: 4
Aangiftedatum: 07-05-1812 Overledene Francijnus Jacobus van Schaik
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 06-05-1812
Overlijdensplaats: Varik Vader Peter van Schaik Moeder Francijn de Mars
Partner Nadere informatie Geboorteplaats: -; oud : 3 Maand; beroep ovl.:
geen beroep vermeld; beroep Moeder: geen beroep vermeld; beroep Vader: geen
beroep vermeld

This thread: