HERBARZ-L Archives

Archiver > HERBARZ > 2001-10 > 1002029318

From: "Tomasz Jantczak" <>
Subject: Metryki, ksiegi
Date: Tue, 2 Oct 2001 15:28:38 +0200

Witam,

mam pytanie formalne. Czy kazdy moze przegladac metryki, ksiegi parafialne? Czy ksieza w Polsce nie robia zadnych problemow, czy jest to dla nich "chleb poszedni"? Gdzie znajde informacje o tym w jaki sposob prowadzone sa takie ksiegi, jakie dane zawieraja, jak sa porzadkowane, jak dlugo przechowywane sa te ksiegi w archiwach itp.?

I jeszcze jedno. Nie znam dokladnie miejsca zamieszkiwania mojego pradziadka, wiem ze byc moze byl to sam Wielun, albo tez jego bliskie okolice. Sprawa wydaje mi sie beznadziejna, bo to jakby szukanie igly w stogu siana.

Pozdrawiam,
TJ

This thread: