SWE-ELFSBORG-L Archives

Archiver > SWE-ELFSBORG > 2009-04 > 1239292692

From: "Gustav Larsson" <>
Subject: [SWE-ELFSBORG] AUGUST LARSSON, F. 1842(1844). i Songdala,Elfsborg Len.
Date: Thu, 9 Apr 2009 17:58:12 +0200

Jeg er på søk etter opplysninger om min farfar August Larsson. Han utvandret
til Norge (Hammerfest), sammen med sin nevø (? Andersson). Her fikk han 18
barn i 3 ekteskap. Han bodde i Hammerfest i 1875, og han døde i Alta i 1920.
Jeg er eldste sønn av hans yngste barn.

Hans foreldre var Lars Bjørnson og Johanna Pierson (f. 1815). Han hadde
vissnok tre søsken; Loise, Rebecca og Johanna .

Har ingen opplysninger om Lars Bjørnson. Mine opplysninger om Johanna
Pierson, er at hennes far var Pier Sparre (f.1790). Hennes mor hette Anna?.

Her ender mine opplysninger om mine svenske aner.

Med vennlig hilsen

Gustav Larsson

Altaveien 189, 9515 Alta, Norge

Tlf. 0047 959 64 922. E-post: <mailto:>